Prosjektoppgave om Rått & Råde festivalen


Som dere vet er denne bloggen også en del av en skoleoppgave i faget Sosiale Media, som jeg har dette semesteret. Kjempe spennende fag!

Dette innlegget vil handle om musikkfestivalen Rått & Råde (RXR) , oppgaven vil være en del av avsluttende eksamens oppgave i dette faget.

Festivalen har vært arrangert i 2 år på Lassa i Stavanger, og ledelsen er allerede godt i gang med å planlegge neste års festival. I løpet av kort tid har de bygget opp ett godt merkenavn : Rått & Råde, ett skikkelig stavangeruttrykk.

Misjonen til RXR er å formidle god musikk folket. Festivalen ønsker å  ha en lokal vri men også med store utenlandske stjerner på scenen. RXR jobber for å være en familiefestival, hvor hele familien kan kose seg med musikk og samvær.

Folk skal ha en mulighet til å kunne oppleve sine største stjerner på sin egen hjemmebane.Bildet er hentet fra Rått & Rådes facebook side.

Visjonen er å bli enda bedre for de som allerede benytter seg av festivalen.

Hvem er bedriftens viktigste målgrupper?

Det må vel sies å være folk i Rogaland, det er farlig å sette en klar alder på festivalen. Men den aldersgruppen som har besøkt festivalen mest er de mellom 18-45. Bookinga til festivalen treffer altså bredt.

RXR sin organisjonstruktur er forholdsvis flat. De har 2 faste ansatte, 1 avdeling i Oslo og 5 underavdelinger fordelt ut på ulike ansvarsområder.

Pr. i dag kommuniserer RXR internt via mail, drop-box og selvfølgelig telefon. Eksternt er det via Facebook, hjemmesiden www.rxr.no og Twitter. Men det er vel Facebook treffer best.

Hva skal man si om konkurranse? Den eneste konkurrenten som kunne være litt å frykte er vel Rogafest, men de er gått konkurs.

Men Rogafest og RXR er to helt forskjellige festivaler, så de kan vel ikke kalles konkurrenter.

Tilbake meldingene på de to første festivalene har vel vært nærmest udelt positive. Litt smårusk som dårlig køsystem, fulle toaletter og ett par konserter med dårlig lyd er det. Men dette er jo lett å fixe på.

Hvordan jeg mener de skal videreutvikle eksisterende markedsføringstiltak og eksisterende tiltak i sosiale media lar jeg være en dypt bevart hemmelighet 😉 Svaret fåes i den endelige eksamensoppgaven til jul… Fortsettelse følger.

Advertisements

3 kommentarer om “Prosjektoppgave om Rått & Råde festivalen

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s