-Valgets kvaler… Hva skal jeg velge? Hvor går veien videre?


Woow! Plutselig var vår semestret 2012 på BI Stavanger over! Hvor i alle dager ble året av?  Jammen ta så er jeg ferdig med 2.klasse markedsføring, 0g kan nå kalles med siste års student. Dette er stort!

I disse dager er det tid for å velge fordypningsfag for høsten 2012, som igjen vil legge føringen videre for hva jeg skal skrive bacholer om våren 2013… og som der igjen bestemmer hva jeg skal jobbe som de neste årene mine 🙂 Dette er spennende! Hvor vil jeg? Hva skal jeg?

Tankene kverner og  jobber, hjernen har ikke gått i ferie modus selv 0m det er 10 uker igjen til semesterstart. Det står mellom 2 fordypningsfag, helst vil jeg har begge 😉 Men selv jeg skjønner at det ikke går. Så det ser ut som om BI Stavanger får meg som student flere ganger… Det er helt herlig å stadig lære nye ting, og som en av vårens forelesere så fint sa det opptil flere ganger pr.forelesning : «Dette er gøy dere! Kunnskap er makt! »

Vel, så til valget. Logistikk eller prosjektledelse? Det som er så spennende med dette er at fagene er så ulike hverandre at de vil føre meg i to helt forskjellige retninger når jeg skal søke jobb…  Det er heller ikke bare bare å ombestemme seg eller ta feile valg i voksen alder ( Jeg er jo ikke akkurat 22 lengre). Klokka tikker og årene går. 

Uansett hva jeg velger så er det utrolig spennende å tenke på at til neste år på denne tiden har jeg forhåpentligvis drømmejobben i siktet! 2 år på BI har gått som en røyk! Hva skjedde?

Men en ting er sikkert og visst, jeg har virkelig stor koset meg som student disse 2 årene, selv om det i perioder er så travelt og stressende at det har tatt fra meg nattesøvn og gitt meg høy hvilepuls. Men det er vel det som er en del av det å være student, og erfaringsmessig så vet jeg fra min tidligere arbeidserfaring at det er ikke alltid bare bare å jobbe heller. Kan være mange våkenetter der og;)

 

-Valget av rett dør

Legg igjen en kommentar

