Litt opp og litt ned, men mest opp


20130206-191647.jpg

Borrelia går i 4 ukers sykluser, og det merkes. Det er ganske så nøyaktig 4 uker siden jeg var så dårlig som nå.
Tegnene på at bakteriene lever og koser seg i kroppen min i beste velgående er mange. Blant annet øker svimmelheten på, hodepinen er fra en annen verden, i ryggen kjennes det ut som det er ett spyd. Også er det sånne smerter i ryggen som kommer og går, kjennes ut som rier.
Det er ikke mye annet å gjøre når dette står på enn å akseptere det. Tilbringer ekstra mye tid på sofaen i disse periodene. Lyspunktet er at jeg vet det gir seg etterhvert. I mellomtiden må jeg bare lære meg å takle situasjonen.
Det er lite info og kunnskap om dette i helsevesenet. Kunnskapen jeg har om borrelia har jeg tilegnet meg via nett og i forumer for Lyme syke. Der deles det erfaringer og gode råd. Takk og lov at jeg har møtt disse menneskene, det er en ensom sykdom. Og fordommene er mange. Men det kjempes en kamp for å få borrelia kunnskapen opp. Og at helsevesenet og NAV godtar dette som en sykdom. Mange med ME, Sjøgrens, Lupus eller andre fibromyalgi sykdommer burde sjekke borrelia også. Borrelia kan angripe hele kroppen, og symptomene er veldig like de sykdommene nevnt.
Ville bare fortelle litt om hvordan dette kan være, og håper at det kan hjelpe noen med udefinerbare symptomer som de ikke finner ut av 🙂

Legg igjen en kommentar

